Mgr. Alžběta Jalušková
Přítomna ve škole od pondělí do pátku, vyjma úterý.
Konzultace pro rodiče ve čtvrtek 14:30 - 15:30 nebo po telefonické domluvě.
Náplň školního speciálního pedagoga.
Pomáhá žákům zvládnout nároky školy.
Usnadňuje domluvu mezi žákem, učiteli a rodinou.
Pečuje o všechny, na nichž při procesu vzdělávání záleží.
Činnost školního speciálního pedagoga je samostatná poradenská činnost, která není přímou vzdělávací činností školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Jedná se o činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních.
Speciální pedagog zpracovává vstupní a kontrolní vyšetření žáků školy, poskytuje odbornou nápravu poruch učení. Koordinuje vypracování individuálních vzdělávacích plánů, poskytuje odbornou pomoc oborovým pedagogům nebo rodičům.
Koordinace speciálně-pedagogického poradenství ve škole
4.1 Plány pedagogické podpory a Individuální vzdělávací plány žáků (dopomoc s vytvářením a koordinací PLPP a IVP)
4.2 Podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
4.3 Zprostředkování pomoci zákonným zástupcům v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru
4.4 Pomoc zákonným zástupcům při řešení problémů ve výchově a vzdělávání
4.5 Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (speciálně pedagogické diagnostické činnosti)
4.6 Dlouhodobá a krátkodobá individuální či skupinová speciálně pedagogická péče
4.7 Podpůrná opatření pro žáky
Preventivní programy pro žáky
4.6 Připravenost dětí k plnění povinné školní docházky v 1.ročníku základní školy
4.7 Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření
KUPOZ
KUPOZ je ucelený program určený pro děti mladšího školního věku (8–12 let). Jde o pravidelnou krátkou domácí práci dítěte s rodičem po dobu 3–4 měsíců. Výsledkem společné práce je celkové zlepšení ve školní práci, zrychlení psychomotorického tempa, zklidnění pozornosti, odbourání časového stresu a především zlepšení komunikace mezi rodičem a dítětem.
Program je vhodný pro děti s problémy s pozorností (ADHD/ADD), logopedickými problémy, pomalejším psychomotorickým tempem i s obtížemi v oblasti emocí a chování.
Program lze absolvovat pouze pod vedením proškoleného odborníka. Soubor materiálů k programu stojí přibližně 1000 Kč (https://www.kuprog.cz/eshop/materialy-k-programum/materialy-k-programu-kupoz). Konzultace během programu jsou pro rodiče žáků ZŠ Rovensko pod Troskami zdarma, pro ostatní zájemce jsou zpoplatněny.
V případě zájmu kontaktujte Mgr. Alžbětu Jaluškovou (jalual@zsrovensko.cz, 607 689 861)